CONVERSATION WITH THE SEA

 

Have you ever engaged in a conversation with the sea?
Where all thoughts transacted flowed with ease.
Understanding is mutual and done in grace
as light passages illuminate through the running waves.
Deep
Alluring
Turquoise view
Reminiscing muses of a world sinew;
with a spiritual elevation, only the towers of love can reach.
While crashing waves of delight
sparkle across the silver beach.
Pebbles recede in a shaken rain stick song;
and seashells echo over and beyond…
Love
Love
Love is the way
A salt water transfusion relieving minds that hate.
Listen
Listen
Listen to my words
I am the ocean your friend on a constant course;
sharing and giving soul cleansing ways
to a universal power above the sun beaming rays.

 


James Berkowitz

Website: https://www.jamesberkowitz.com
Amazon: https://www.amazon.com/author/jamesberkowitz
Poets & Writers: http://www.pw.org/content/james_berkowitz
Facebook: www.facebook.com/jamesberkowitzwriter
Twitter: http://twitter.com/sriberkywriter
Youtube: http://www.youtube.com/user/berky1
Vimeo: http://vimeo.com/jamesberkowitz
Instagram: https://www.instagram.com/james.berkowitz

 




2002 hatte die neue Satsang-Bewegung ihren Zenit bereits überschritten. Aus Satsang wurde allmählich Satire, aus Erleuchtung wurde Erschöpfung: das spirituelle Burn-out machte sich breit. Umso leichter wurde es, sich in einen Guru zu verwandeln und Geld mit dem NICHTS zu verdienen. Die LDL macht seit 2018 nur noch BEACH YOGA und empfängt Dich kostenlos ohne Scheinprobleme!

 

"Während ich mir Mühe gab, dem Blick standzuhalten, und immerzu in seine Pupillen starrte, beschlich mich das Gefühl, ins Leere zu sehen. Ja. Da war überhaupt nichts. Da war keine Persönlichkeit. Es war, als säße da eine Hülle, durch deren Einlässe ich direkt ins Vakuum blickte. Niemand. Kein Anhaltspunkt. Kein Widerstand."  Dietmar Bittrich & Christian Salvesen, DIE ERLEUCHTETEN KOMMEN (2002)